همه مقالات

نمایش جزئیات

دلایل جوش آوردن خودرو

علائم جوش اوردن خودرو-نشانه های جوش اوردن خودرو رنو-تعمیرگاه تخصصی رنو -رنو تهران-دلیل جوش اوردن خودرو هنگام گرما-رنو ال 90-جوش اوردن خودرو در زمستان-ماشین های رنو-تعمیرگاه رنو در تهران

جوش آوردن خودرو یکی از نشانه های وجود مشکل در خودرو است .


جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002

یکی از ویژگی‌های مهم پیشرانه خودرو، حداکثر دمای استاندارد قابل تحمل توسط آن است که گذر از این حد مجاز، منجر به داغ‌ شدن خودرو می‌شود و به آن جوش آوردن ماشین می‌گوییم .

 

برای خواندن دلایل روشن شدن چراغ چک اینجا کلیک کنید .

 

اگر درزمان رانندگی  در روزهای گرم و پر ‌‌ترافیک، علامت آمپر آب روی خط قرمز باشد یا از کاپوت ماشین ، بخار خارج شود؛ یه احتمال زیاد اتومبیل  شما جوش آورده است. توصیه می‌شود که قبل آسیب دیدن، ابتدا از ادامه رانندگی منصرف شده و سپس ماشین خود را متوقف کنید ..

زمانی که موتورماشین جوش بیاورد و شما همچنان رانندگی کنید؛ پیستون‌، سرسیلندر و بقیه قطعات خودرو شما ممکن است که آسیب زیادی ببینند .

اگر قصد سفر به جاده‌های پرترافیکی را دارید؛ احتمال جوش آوردن خودروزیاد ترمی شود .

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی به شما عزیزان می باشد .

 

 

اگر خودروی ما جوش آورد باید په کار کنیم؟

 

ابتدا اگر کولر روشن بود باید آنرا خاموش کنیم تا  به موتور فشار نیاید.

هنگان ترافیک ، خلاص کنید؛ و پدال گاز را فشار دهیداین کار سرعت پمپ آب وفن رادیاتور را بیشتر می کند و خودرو زود تر خنک می شود .

یک دفعه نه ایستید آرام آرام سر عت خودرا کم کرده و متوقف شوید.

زیاد ترمز کردن دمای موتور را افزایش می دهد .

پس از مدتی ، بخاری خودرو را روشن کنید تا گرمای موتور به داخل ماشینبیاید و موتور خنک شود ..

به هیچ عنوان درب رادیا تور را باز نکنید این کار باعث پاچیدن آب داغ به بیرون رادیاتور می شود وصورت شما می سوزد .

حوصله کنید موتور خنک شود، سپس اتومبیل را روشن و در حالی که ماشین در حالت خلاص است،کمی  آب به منبع آب موتور اضافه کنید .

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی به شما عزیزان می باشد.

 

 

دلایل مهم جوش آوردن خودرو

 

شرایط متعددی وجود دارد اما مهم ترین آن ها:

رانندگی در هوای گرم، استفاده از کولرخودرو، رانندگی در ترافیک سنگین ، سربالایی و … هستند .

دلایل مهم جوش آوردن خودرو :

 

۱-روغن موتور:

زمانی که روغن موتور خودرو شما مصرف شود، ودیگر خاصیتی نداشته باشد یا از مقدار مجاز آن کم شده باشد ، دمای موتور زیاد می شود و امکان دارد خودرو شما جوش بیاورد؛ زیرا روغن موتور علاوه بر روان کاری  و نرم‌ کردن قطعات خوردو، در خنک کردن خودرو هم تا ثیر به سزایی دارد .

 

همیشه سطح روغن خودرو خودرا مرتب چک کنید و در صورد کمبودن آن یا از دست دادن خاصیت روغن سریع آن را عوض کنید.

 

۲- خرابی پمپ آب:

 پمپ آب وظیفه آب‌ رسانی به سیستم خنک‌کننده موتور را بر عهده دارد ؛ بنابراین زمانی که مقدار آب در موتور خودرو کم شد ، پمپ آب را بررسی کنید تا دچار مشکلاتی مثل شکستگی پروانه‌های داخلی، شکستگی یاتاقان یا نشتی زیر پمپ به دلیل خرابی کاسه نمد نشده باشد .

فراموش نکنید اگر پمپ آب وظیفه خود را به‌ درستی انجام ندهد، سریع دمای موتور بالا می‌رود و موتور جوش می‌آورد .

 

۳-خرابی فن رادیاتور:

 فن رادیاتور، وظیفه‌ خنک ‌نمودن آب رادیاتور و در نهایت  خنک کردن موتور را دارد.زمانی  که آمپر آب، دمای بیش از حد مجاز را نشان دهد و فن رادیاتور روشن نشود یا شدت چرخش آن خیلی آهسته باشد؛ حتما یکی از قطعات پروانه موتور ایراد دارد یا خراب شده است . و این باعث جوش آوردن خودرو می شود ..

برای بررسی وضعیت فن، در مرحله اول  کولر ماشین را روشن کنید. اگر همزمان با آن، فن خنک‌کننده رادیاتور کار کرد ؛ به احتمال زیاد راه ‌انداز فن رادیاتور یا مدار فرمان ایراد دارد .

یکی از روش های دیگر برای بررسی این است که بعد از خاموش کردن ماشین، پره‌های فن رادیاتور را بچرخانید؛ اگر پره‌ها به سختی چرخیدند، احتمالا باید تعویض گردند. همچنین قسمت مشبک جلوی رادیاتور را فراموش نکنید ، چون ممکن است چیزی مانع ورود هوا از فن رادیاتور به رادیاتور شود .

نکته: از آنجاییکه  که فن رادیاتور در خودروهای جدید به صورت الکتریکی هستند، برای تعمیر آن توصیه می‌شود که به یک نیروی متخصص جهت شناسایی و رفع ایراد مراجعه کنید .

 

۴-مایع خنک کننده موتور(ضد جوش):

یکی ازعلل های دیگر جوش‌ آوردن خودرو می‌تواند استفاده از مایع خنک‌کننده (ضد جوش) نامناسب یا نسبت کم و زیاد آب به مایع خنک‌ کننده باشد .

همچنین در دمای زیر صفر، مایع خنک‌کننده حالت ژله‌ای به خود می‌گیرد و ممکن است این امر منجر به گرفتگی درقطعات موتور شود؛ پس ، بهترین گزینه تعویض مایع خنک کننده است .

 

۵- نشتی قطعات خنک کننده موتور :

اگر هرکدام از قطعات خودرو مانند رادیاتور، پمپ آب، شلنگ‌ها، هوزینگ ترموستات و واشر سرسیلندر دچار نشتی آب شود، موتور با مشکل آب‌رسانی مواجه خواهد شد و در نتیجه جوش می‌آورد؛ بنابراین از عدم نشتی قطعات موتور مطمئن شوید ..

 

۶-گرفتگی شلنگ ها:

شلنگ خودرو وظیفه گردش خنک کننده در بخش های مختلف موتور را بر عهده دارد .اگر گرد و غبار ریز وارد شلنگ های خودرو شود ، منجر به گرفتگی آن‌ها شده و در نهایت آب‌رسانی در سیستم ماشین با مشکل مواجهه  می شود. بنابراین هرگز فراموش نکنید که به طور مرتب شلنگ‌ها را چک کرده و از تمیز بودن آن‌ها مطمئن باشته باشید .

 

۷- خرابی در ترموستات:

ترموستات  یک قطعه مکانیکی می باشد که طبق زمان‌ بندی، مسیر آب در موتور را باز و بسته می ‌نماید. در صورتی که ترموستات در زمان معین باز نشود، خودرو شما به سرعت جوش می‌آورد .

 

۸- خرابی در واتر پمپ:

دقت کنید  که تسمه واتر پمپ، شل یا پاره نباشد که این مورد، کارکرد پمپ آب را مختل می کند . زمانی که تسمه هیچ مشکلی نداشته باشد، اما واتر پمپ به درستی کار نکند؛ کاری از دست شما برنمی‌آید. بنابراین بهتر است به مکانیک مراجعه کنید و واتر پمپ ماشین خود را تعمیر نمایید .

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی به شما عزیزان می باشد.

 

نتیجه گیری :

ما در این بخش سعی کردیم ، با بررسی دلیل های رایج جوش‌ آوردن موتور ماشین ، راه‌های پیشگیری یا رفع آن و ذکر همه نکاتی که به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌‌دیدن به ماشین خود در لحظه جوش آوردن جلوگیری کنید؛ شما را یاری کنیم تا حتی الامکان خودتان مشکل  خودروی خودتان را برطرف کنید، اما توصیه ما به شما این است که در صورت نیاز و برخورد با ایرادات اساسی به تعمیرکار مراجعه کنید .

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی به شما عزیزان می باشد.

 

 

 



جهت راهنمایی و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

09393982002